Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 4 februari 2016

Lite egentid (för träning)

Efter en varierad träningsvecka kan jag
bara ännu mera uppskatta det enkla
(men inte alltid "lätta") med löpträning.


Bara sätta den ena foten före den andra...
...och - repetera.
Ingen musik, ingen risk att hamna i otakt, inga
danssteg eller risk för att fastna i vinkelvolten.

Andas IN - andas UT,
precis när man själv vill...

Flåset får man upp ändå!
Det svåraste är att byta om och komma
ut, sen går det (näsan) av sig själv!

Dessutom är det gratis och
tillgängligt dygnet runt.
Närhelst man känner lust eller olust!

Ingen stress för att passa en viss tid.
Man är alltid i tid (och otid)

Man startar när man är klar
och avslutar när man är (helt) färdig!
Hopp i mysbrallorna, direkt i mysbrallorna
utan att passera gå, direkt efter duschen.
Eftersvettas gör man hemma, i lugn och ro.
Med en kopp kaffe, i sitt "nya" vardagsrum!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar