Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 31 januari 2015

Kick off

Kick off och startskott för årets Göteborgsvarvs-
uppvarvning var officiellt och högtidligt denna vecka.
Helt lägligt hade GP träningstips förra helgen
för hur man springer varvet på sin bästa tid.
Ja inte sjutton tänker jag springa varvet på
någon annans tid! Det får de sköta själva!


Jag tog fasta på ett råd.
"Man måste vänja sig vid att springa på trötta ben"
Sedan drog jag igång, redan på måndagen!
Med en vilodag...


Men på tisdagen skulle jag springa!
Länge!
(vilket inte nödvändigtvis betyder "långt"...)


Jag bestämde mig för 90 minuter.
(det klarar ju vilken fotbollsspelare som helst!)
Jag hade laddat telefonen.
Batteri och nyinstallerade appar!
Den nya uppdateringen av Rix FM fungerade inte...
Men jag startade den nya versionen av Runkeeper
och kom iväg (bara lite irriterad).


Det var "bra" väder, lite kyligt och halt, men helt OK!
Jag lunkade på i mina 90 minuter
(inklusive kisspaus i Kärra sporthall)
Väl hemma skulle jag nyfiket kolla sträckan på
Runkeeper. Drygt 23 kilometer!!?
Skulle inte tro det! Skulle jag ha flugit fram???


J-a app, hade fått sig ett tuppjuck!
Tror att jag sprang ca 13-14 kilometer.
Bra så! Men jag hade velat ha det "svart på vitt".
Nu blir det svårt att slå detta "personliga rekord",
med ett kilometertempo på i snitt 3:46...


Nu tänker jag återgå till "nakenträning"
(dvs att springa utan tekniska "hjälpmedel")
Det enda man behöver är sina (gamla) skor.


Mina trotjänare, de kan man lita på!







Mina trotjänare. Har klarat 2 varv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar