Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 10 juli 2014

Arbetsfördelning

Helgens jämställdhetshushållsarbete gick
alldeles utmärkt, tackar som frågar!

Vår arbetsfördelning driver kanske inte jämställdheten framåt.
Maken klippte gräs och buskar (med nyinköpt häcksax), jag
målade tånaglarna... Kanhända bakåtsträvande ur jämlikhets-
synpunkt. Men vi är ännu inte riktigt mogna att göra tvärtom...

Om det kan var till någon tröst, så fick jag uppgiften att tömma
trädgårdsavfallet, bland högt gräs och buskar, bakom tomten.
Jag är nämligen inte rädd för ormar (så länge jag inte ser någon).

Då är det nog både farligare och mer
sannolikt att träffa på en fästing.


Jag tar hand om tvätten...


...ormen är i gräset!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar