Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 11 oktober 2012

Matkassen

Jag måste ju följa upp hur det gick med leveransen av
matkassen härom veckan (så som alla har undrat!).
Menyn lät riktigt lovande:

Köttbullar a' la Marocko med rostade morötter & mos
Fisksoppa med doft av fänkål & dragon
Dijonpotatis med kryddig korv & champinjoner
Saras kyckling marengo med ris & kålsallad
Ugnsbakad fläskytterfilé med gräddig het sås
 
Recepten var pedagogiskt utformade så att minsta barn skulle
klara av att följa dem! Dessutom hade sonen läxa i hemkunskap…
Det gav mig en strålande idé. Det fick bli praktisk läxhjälp i köket!
 
TÅLAMOD. Det är tydligen inte så lätt att skala potatis…
Det tog en stund. Tyvärr så lång stund så att även sonens tålamod
tog slut. Jag fick rycka in för att det skulle bli någon färdig middag.
Men veckan har ju flera dagar och alla vet ju att man måste
repetera sin läxa MÅNGA gånger om kunskapen ska sitta!



Veckans varor...
Veckans läxa!


2 kommentarer:

  1. Du har helt missuppfattat det: tråkiga sysslor, som potatisskalning och salladshackning, ska tjänarstaben göra. Sedan kan du glänsa som Mästerkock med de nya recepten och servera Fantastiska Middagar! (Och disken får butlern ta hand om.)

    SvaraRadera
  2. Aha! Ska bara försöka fastanställa
    en tjänarstab och hitta en butler.
    Antar att de kan vara svåra att få
    tag på!?

    SvaraRadera