Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 16 augusti 2012

Bad hairday!

Man vet att det är dags att gå till frisören när folk börjar
kommentera ens hår och lite snällt undrar om man har bytt frisyr…

Jag beundrar verkligen de som lyckas gå till frisören så
ofta så att de alltid ser lika snygga och "nyklippta" ut.

Hur jag än försöker planera in besöken hos frisören 
så väntar jag alltid minst en vecka för länge…
Håret bestämmer sig för att totalstrejka och lägger sig platt,
jag kan inte göra annat än att kapitulera, för kampen mot
ett vildvuxet hår kan jag aldrig vinna…
I bästa fall ser det ut som att jag har en tjock tovad mössa på huvudet.

Sen hör ju till saken att mitt hår gör som det vill, även
efter att jag varit hos frisören. Men jag har lite större
chans att få någon slags ordning på håret när det är nyklippt.

Kanske jag tom kan få till en frisyr en dag???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar