Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 5 november 2018

Tur och retur IKEA

Den lilla shoppingutflykten till Frölunda torg var en billig historia - i den allmänna konkursen!

Det har varit ett jämt utflödet av pengar den senaste tiden. Det har blivit några turer (och returer) till IKEA, Höganäs, Badrumsgruppen...

I helgen eskalerade det med ett besök på Elgiganten. Renoveringen går enligt plan! Snart kan vi flytta in i badrum och tvättstuga!

Vi hade precis bestämt oss för att köpa en ny torktumlare. Ett nyrenoverat badrum KRÄVER fluffiga handdukar! Det duger inte längre med torkskåpstorkade, pansarhårda badlakan som kan stå upp alldeles av sig själva... 

Så en torktumlare skulle beställas! Då bestämde sig vår trotjänare, vår gamla diskmaskin för att kasta in handduken (i torktumlaren?) efter snart 18 år!!? 

Så det fick bli två vitvaror (men tyvärr inte till priset av en...)

Nu återstår bara en (sista?) tur (och retur) till IKEA - för att byta några knoppar. Sen (när hantverkarna fått betalt) är det köpstopp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar