Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 18 november 2018

Slutförvaring

Renovering av badrum och tvättstuga gick fortare än vi vågat hoppas på, men att fixa "det sista" och flytta in igen visade sig vara den riktigt svåra biten... Man vill ju inte att det ska bli fullbelamrat, överfullt och fult!

(som vi hade det innan...)

Jag har en våt(rums) dröm om att det ska vara välorganiserat, lättstädat och helst aldrig bli stökigt igen i vårt nya badrum... (har redan vaknat till ur den Törnrosa sömnen...)

Att sätta de sista detaljerna som placering av krokar och är ångestladdad. Klart man vill ha många, snygga krokar - det ska ju vara praktiskt! Men f-n ta den som låter sina kläder bli hängande på krokarna...

Med huset fu(l)lt av saker som inte hade någonstans att ta vägen var det dags att börja prylbanta och sluta förvara åt Justin! (Justin Case) Slut på kan vara "bra att ha" tänket - (är inte) helt enkelt! Smart förvaring är en sak men sen måste man ju förvara smart också... 

Just nu är i alla fall vårt badrum en fredad zon för slutförvaring av farligt avfall, som inte halveras - utan bara verkar växa av sig själv...

Nu har vi (läs:jag) piffat "klart" och med tofsar, fjärilar och fåglar adderat lite färg till alla 50 nyanser av grått. De flesta detaljer har jag letat fram i mina överfulla skåp. Men lite fler (fel)köp har det blivit den sista veckan. (lite för många kanske? då mitt kort inte medgav köp när jag skulle handla bröd och bananer på ICA...)

Så nu är vi (för tillfället) helt färdiga (läs: slutkörda) efter alla val och kval, inköp och återköp. Överblivet skrot, emballage och utbytta detaljer är också (slut)körda och på väg till återvinningen.

Ordningen är (tillfälligt?) återställd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar