Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 18 april 2017

Korthelg

Vi kunde både äta kakan och ha den kvar,
när vi valde att dela upp påskledigheten.
3 dagar utanför rutinerna och 1 dag på hemmaplan
gjorde så att den korta långhelgen kändes längre!


Att vi hann med att tvätta, städa,
handla, laga mat och baka underlättar
förhoppningsvis kortveckan som följer.


Men...
Ledighet är inte bra för arbetsmoralen...


Man borde vara utvilad,
men det tar på krafterna att
försöka få snurr på ekorrhjulet igen!


Strax efter lunch var jag helt slut i huvudet
(eller det var först då jag upptäckte det?)


Tur att vi hann förbereda veckan,
för efter jobbet finns det ingen energi kvar.
När ett nytt avsnitt av "Biggest Loser"
är dagens höjdpunkt,
då VET man att livet är spännande...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar