Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 27 april 2017

Att ge sig ut i löpspåret på morgonen...

Upp och hoppa och direkt ut, eller?


Klockan ringer!
Va??? Redan?
Kudden har aldrig varit skönare.
"Jag skulle kunna sova en timme till..."

Gör några "yogapositioner" i sängen, för att
väcka kroppen. Somnar nästan om igen...

Okej, jag går väl upp ändå.
Va? Minusgrader!!?

Slökollar Facebook. Lääänge!
"5 vanliga löparskador och hur du undviker dem"
Ja nog är man skadad, som går upp 5 för att ge sig ut...
Bäst att ta det lugnt. En kortare runda kanske?
Mem då får den bli snabbare också!
Ett "tröskelpass", med stegrande hastighet.  Japp!
Hm.
Ja, för nu har det redan gått en kvart och
jag har bara suttit med telefonen...
Skynda på nu!
Gah!
Försök "skynda" att sätta på
ett par kompressionsstrumpor...
Hänger tvätt,
ett legitimt sätt att maska ytterligare några minuter...
Urk! Illa- jag mår faktiskt illa!
Är jag sjuk? Gravid? Mohahahahaha!
Tar ett glas fil och en halv banan.
Stretchar. Gör det inte lite ont?
Är det hälsenan?
Om jag skulle "lyssna på kroppen",
så skulle det inte bli några träningspass - alls.
Men va f-n!
Det har gått 35 minuter UT nu!
Efter 45 minuter.
Nu är jag påklädd. Finns inga ursäkter längre.


Härlig (men kall) morgon!
Försöker slappna av njuta - är nära att snubbla...


Fartökningen går sådär...
Men det är inga problem att sakta ner tempot igen,
det går av sig själv! Kanske inget "tröskelpass"
direkt, men jag kom ut över tröskeln, till slut!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar