Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 28 april 2017

Fredagsfika - en klassiker

Min tur att bjuda på fredagsfika idag!
Tur att ingen har mage att klaga på hembakat...


Har legat sömnlös och funderat på om jag skulle
gå upp och baka något annat nu på morgonen...


Mitt försök att baka en klassiker - "slabbakaka" -
gick inget vidare, "slabbet" åkte inte ner i kakan...
Förhoppningsvis smakar det OK ändå!


Som gluten-laktosfritt alternativ bakade jag
kokostoppar. Det har jag nog inte heller varken
bakat eller ätit sedan det ljuva 80-talet.
Fick ta fram kakboksklassikern "7 sorters kakor".
I min version hette det fortfarande "Negerbollar"...


Så gammal är jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar