Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 7 november 2016

Höststädning

Det var ju SYND att vi fick vinter, innan jag kom
till nästa del i serien "ljuspunkter i höstmörkret".


Då hann jag inte med #3 - Höststädningen
- i år heller...


Jag hade (i vanlig ordning) en lång lista med
punkter som gällde behov av städning hemma.

Vi hade kommit igång bra förra veckan!
Tack vare att vi byter försäkringsbolag, så skulle
Anticimex komma hem och göra en husbesiktning.
De skulle besikta alla avlopp, under diskbänk osv.
Så då fick vi plötsligt städat under badkaret...


Men efter besiktning (utan anmärkning!)
så kändes det inte riktigt lika akut längre...


Så trots att jag hade hela helgen på
mig, så har jag flera punkter kvar.


Gick på ett yogapass och tittade på
3 avsnitt av Prison Break istället...


Ja, ja, den som spar han har!
Flyttstädningen kan gott vänta
ett tag till, för vi flytt int'.


Del 4 i "ljuspunkter i höstmörkret"
är just BRISTEN på (dags)ljus.


Satsar på att dämpa ner belysningen och tända doftljus.
Önskar mig en storstädning i julklapp och inväntar vårstöket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar