Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 10 november 2016

Bloddoping

Under det senaste årets uppladdning inför
Berlin marathon valde jag att inte lämna blod.
Ville spara ihop så mycket kondition jag kunde inför
loppet. La ju tom in höghöjdsträning i Österrike...

Men tanken var hela tiden att börja lämna blod igen.
Redan första veckan efter Berlin var jag till blodbussen.

Men (som jag misstänkt) var mitt blodvärde lite för lågt
för att få lämna. Lika glad var jag för det! Jag fick ju ändå
min "tack för hjälpen-mugg" och fick behålla min form.
(just då kände jag mig stark och ville gärna behålla den
känslan ett tag, innan jag började tappa (ur) formen!


Igår var det dags för ett nytt besök och försök på blodbussen!
Nu var blodvärdet all-time-high!
Lyckos den som får de dropparna! (eller kanske inte)
Roligare att ge än att få...


När jag bokade in ett spinningpass för onsdag
kväll tänkte jag inte på att jag skulle lämna blod.
När jag körde passet tänkte jag definitivt inte på
att jag HADE lämnat blod.


Det var intervaller.


När instruktören meddelade att det var "sista vilan",
så tolkade jag det lite allvarligare än hon menat...
Men vi överlevde! Det var ju bara 30 minuter.


Jag kände mig inte särkilt darrig när jag tagit en
dusch och bytt om för ett pass i betydligt lugnare
tempo. Stod hyfsat stadigt på mina spagettiben.
Ingen behövde plocka upp mig i alla fall.
Och jag vaknade av mig själv efter meditationen...


Älskar Body Balance!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar