Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 9 januari 2015

Farväl och far väl!

På jobbet har vi haft ännu ett tårfyllt farväl
av en kollega som väljer att inte bli utbränd
- eller fastbränd - på Volvo...

I vanlig ordning hade jag skrivit ett litet tacktal.
Och även om jag läste innantill så kom orden från hjärtat.


Till vår charmerande,

lätt hypokondriska, enda och bästa Yan!


En unik person, med det bästa av 2 världar,
förenat i en perfekt mix av Sverige och Kina.
En väl integrerad, helt äkta, nysvensk och världsmedborgare.
Svenskare än falu-rågrut. Ingen kinesisk kopia!

Inte konstigt att du är eftertraktad.
(Fortfarande) ung, välutbildad,
med internationell erfarenhet.
Med hela världen som arbetsfält
är du så globaliserad som man kan bli.

En sann globetrotter, som reser 2 varv runt jorden
innan vi andra har hunnit lämna Hisingen…

Vi är så glada att vi fick lära känna dig!
Du har verkligen bjudit både på dig själv
och på hembakad äkta svensk midsommartårta.
Men även bidragit med spännande
exotiska inslag till vår vardag,
som att låta oss prova på äkta
kinesiska mooncakes…

Tack för den här tiden och den energi du har tillfört.
Som kollega och vän, som "bror" och "son",
som glädjespridare och partyfixare,
med oss som (gamla slitna) bromsklossar…

(Personligen vill jag tacka för den energin
jag fick av att springa förbi dig vid Frihamnen
på Göteborgsvarvet…)

Nu blir du vår nästa svenska exportsuccé till Kina!
Cirkeln är sluten och du flyttar ”hem” igen.
Men hjulen snurrar fort och din cirkel
kommer att snurra fler varv.

Så vi ser fram emot att snart se dig i Sverige igen!

Även om du flyttar till andra sidan jordklotet så
har Kina aldrig känts närmare, med dig på plats!
Vi mister dig här, men det ger samtidigt hopp för Kina
-       och Volvo får se upp med konkurrensen från BMW…

En Svensk, från Kina, i ett tyskt företag,
det är bara Bellman som saknas!

Nu har du städat av ditt skrivbord här på
Volvo för sista gången och vi torkar tårarna
och önskar dig Välkommen tillbaka!
Farväl, och far väl! Vi säger - på återseende!

Stort lycka till, både med det nya jobbet och i livet!


Från oss kollegor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar