Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 13 mars 2013

Våren är här?

Vi har haft "tur" med vädret och solen har visat sig
en hel del den senaste tiden! Men…

Man ska inte låta årstiden och (solen!!?) lura en att
tro att det är varmt ute. Bara för att det är ”vår” enligt
almanackan betyder det (tyvärr) inte att det är varmt.
Hallå!? Vi pratar om vädret i SVERIGE! Utgå från
att långkalsonger behövs - alltid. Våren är nog den kallaste
årstiden vi har. Tänk om man kunde lära sig det, en gång
för alla! Jag bytte (på prov) till en tunnare jacka i helgen.
Det var HELT fel! Jag höll på att frysa ihjäl och då var jag 
inte ens ute någon lång stund. I måndags visade termometern
-13 grader på morgonen. En typisk svensk vårdag?

Vill man uppdatera sin garderob så får man nöja sig med att
byta till en ljusare färgskala, inte till tunnare kläder.
(Om man inte VILL ha blåskatarr.)
Ett annat säkert vårtecken är snö! Den sista (?) snön brukar
komma när jag planterat blommande vårlökar i kruka.

Men med våren kommer om inte värmen i alla fall LJUSET.
Dygnet känns lite längre. Man kan ge sig ut och springa i SOL
klockan halv åtta en lördag morgon. Förutsatt att man tar på sig,
ORDENTLIGT!


Tack och lov har den utlovade snön inte kommit (än).
Peppar, peppar! Men jag ska ju flyga imorgon. Det
blir väl snökaos, så att jag fastnar på Landvetter...




Vårväder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar