Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 11 mars 2013

Åter till skräpkulturen

I fredags intog jag en rejäl dos kultur...
... men det var inte alls otrevligt!
(Jag var bara lite rädd att få en stråke i ögat
då vi satt bara några få rader från scenen.)

Till min stora förvåning kände jag faktiskt igen delar
av musiken som framfördes av Göteborgs Symfoniker!

Griegs "Per Gynt"
(som framfördes komplett i sin helhet,
vilket tydligen är ovanligt) var ju inte direkt
bekant för mig...Trodde jag! Men där hade jag fel!

Göteborgs Stadsteater gjorde en scenisk musikversion
av Henrik Ibsens mest populära drama. Ja ni hör!
Men jag höll mig vaken! Tack vare det glas vin
som serverades (GRATIS!) i pausen! (och trots att
det sista sångnumret var en vaggvisa...)

Nu kan jag utan dåligt samvete återgå till mitt
vanliga kulturfattiga liv och läsa skräplitteratur
och titta på TV!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar