Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 9 mars 2013

Final!

I kväll avgörs det!

Årets Melodifestival – för den som bryr sig.

Jag har, såklart, följt alla deltävlingar (utom
en, då jag mådde illa redan INNAN det börjat).
Men jag påstår i alla fall inte att jag har något
annat, bättre, för mig än att titta, VARJE lördag...

I år har jag ingen given favorit. Så det blir inga
röstningspengar till telefonbolag eller rädda barn.
(Förra året blev jag stoppad av maken, när jag
ville ringa in och rösta på Danny för 8e gången…)
 
Jo, det har jag ju visst! Min favorit är helt klart
Per Andersson, med bidagen han gjorde som
pausunderhållning. Tyvärr kunde man inte rösta
på hans 80-tals låt. "Till mig" Äkta poesi:

”Det finns dom som tycker om varandra, det finns
dom som vill gå hand i hand. Det finns dom som
vill ha sällskap när vågorna slår mot land”

Helt oslagbart!
 
 
Hade vunnit vilket år som helst mellan 1984-1989.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar