Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 28 mars 2019

Dansa-Pausa

I dag var det så äntligen (!?) dags att sätta kroppen i gungning och skaka om mig i en afro-dans! Dansa-Pausa!

Led av huvudvärk och lätt illamående redan innan passet... Så lite dans och positiv energi skulle bli dagens huskur!

Älskar "Let’s dance" och skulle ju vilja kunna ta mer än ett danssteg utan att komma i otakt... Har ju provat zumba, så till samba är (väl?) steget inte så långt? 

Förföriskt svängande höfter är dock svårt att åstadkomma när man är stelopererad... Från min "afro" till Afro-dite är det flera ljusår... 

Vi befinner sig i olika solsystem!

Till ljudet av djungeltrummor shakade vi loss. "Shaken not stirred" sa James Bond. "Omskakad och störd" sa jag...

Efteråt var jag fortfarande illamående, yr och hade troligtvis en lättare hjärnskakning av att slänga upp och ner med huvudet... 

Men SÅ mycket positiv energi!

Återfann sans och balans på ett pass "Body Balance". Dansa-Pausa! 

När elefanten hade balanserat färdigt avslutade vi med meditation. Dags att andas och samla tankarna. Lättare sagt än gjort! 

"Monkey mind" är tydligen ett begrepp inom yogan. Tankarna fortsatte att hoppa som apor från gren till gren, takt med djungeltrummorna - men efter en minut sov jag...

Dansa-Pauzzza!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar