Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 22 mars 2019

Curry nam-nam

Ännu en intressant arbetsvecka går mot sitt slut! Fullmatad, som en currygryta serverad på en kinesisk restaurang! En global soppa...

Att sitta i skype-möten med deltagare från Kina och Indien kräver... jag vet inte vad som krävs, jag vet bara att jag INTE har det... Dålig linje, språkförbistringar och ett ämne som ingen förstår sig på. Det blir helt obegripligt, det begriper ju vem som helst... (hä löns int förklar för den som int begrip... som Stenmark sa...)

Bäst var det mötet när indianerna inte hördes utan bara kunde skriva. Då gick deras curry-curry dialekt nästan att förstå... Tur att man själv pratar som kocken i mupparna! 

Efter några möten förstod vi nästan varandra. Men kanske inte riktigt vad som behövde göras... Blev smått road när frågan kom på slutet: "Is everything clear?" Is ANYTHING clear, undrade jag. Men jag är ju obegriplig...

Ja ja, det löser sig nog. Vi får väl röra runt i currygrytan nästa vecka också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar