Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 24 maj 2018

Bland toppar och dalar...

Kändes "sådär" inspirerande att ställa sig i köket och baka fredagsfika när det är 25 grader i skuggan utanför...

Kakan som jag trodde var "ett säkert kort" blev platt, sned och torr... Jag provsmakade mig mätt på kanter inklusive lite bakplåtspapper. Misstänker att det glutenfria alternativet kokostoppar utan höjd ("kokosdalar"?) blev bättre, trots att både smör och kokos passerat "bäst före" datum.

Uppdatering: MUMS! Riktigt goda!

Håller tummarna för att svartmyrorna som flyttar in hos oss varje vår håller sig i från köket och kakorna...

Tur att jag har ett möte imorgon så att jag missar mitt eget fika och slipper sitta där och skämmas. Hoppas många skyller på vädret och stämplar ut tidigt!

Den som klagar på fikat får baka nästa vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar