Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 27 maj 2018

Alternativt maraton!

Värmeböljan ser inget slut och man orkar inte vara utomhus hela tiden. Så igår passade jag på att stilla mitt shoppingsug (men köpte inget till mig själv!!?) och åkte in till stan. 

Noterade att "startskottet" gick klockan 12.10 - precis som nästa lördag. Sonen anslöt efter ett par timmar och äntligen fick man lätta på plånboken! Effektivt och bra jobbat, men vi hann inte med att stanna till vid några vätske- och energistationer...

Sen tog jag spårvagnen för vidare kvällsaktiviteter med jobb-teamet på Liseberg. Vid fem-tiden startade vi med en vätskestation i skuggan och jag tänkte att FÖRHOPPNINGSVIS har jag gått i mål motsvarande tid nästa lördag och får den efterlängtade alkoholfria kalla ölen!

Jag var riktigt usel i precis alla grenar i 5-kampen. Skyller på att jag har fokus någon annanstans...

Efter ytterligare en vätskekontroll och efter att alla grenar var avklarade (och förnedringen var ett faktum) gick vi ut och åt. Pizza och cola efter en lång eftermiddag satt fint. Sen blev det fler öl och drinkar - alkoholfria alternativ till mig. 

Alltså jag vet inte VAD det är med vårat team - men vi kompletterar varandra - i låg humor... 

Vi är en blandad skara i ålder från 6 till 84 år... och där emellan "the horny teenager"... Efter några sena timmar hade vi ont i både käkar och magar efter att ha skrattat - åt typ ingenting...

Klockan var över tolv på natten när vi fick ta några avslutande snabba steg mot nattbussen. Det kändes verkligen som att man sprungit ett maraton. Inklusive att jag tuggade i mig en kexchoklad på gående fot!

Jag var nära att missa min hållplats för att jag satt och skrattade åt foton från kvällen, som lagts ut i vår gruppchatt... Vilken LÅNG dag! Såg mig själv i badrumsspegeln och såg ut som att jag sett ett spöke... 

FEL jag såg ut som spöket! Hade kunnat tjänstgöra på "Hotell Gasten" på Liseberg...

Vaknade ändå (rätt så) pigg i morse! Det är ju trots allt mer roligt än jobbigt att springa ett maraton!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar