Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 6 januari 2018

Vit vecka!

Underbart och stärkande i fjällen!

Inte HELT ”vit” vecka kanske. After skin var vår sista chans att vara onyttig på ett tag... Tror jag är mätt på fett, socker och godsaker för en lång tid framöver! Några timmar i alla fall...

Men vackert snövitt i backen och omgivningarna! Samma lägenhet som sist vi bodde i Kvitfjell. Mitt i backen! Inget WiFi och ingen SVT1... Men gott om tid att läsa och spela spel. Ungdomarna krossade oss i frågespel - när vi inte spelade, pluggade de in frågorna... Pistmaskinen jobbade flitigt också. 

Ingen sovmorgon där inte!

Ski-in, ski-out. På längden och bredden och tvären. Men för mig gick det bara utför... Alpin skidåkning är en materialsport och mina skidor var nog felvallade... Tur jag inte har bråttom ner... Huvudsaken att man kommer ner intakt!

Sista dagen igår. Lite nya vita vyer... Skojar bara. Precis ”som vanligt” avslutade vi med en skiddag i Hafjell innan vi lämnade Norge för denna (14e men inte sista?) gången! 

Fackelgubben hade nyrakade ben men annars var allt sig likt. Avkopplande att göra repris på semestern, så att man vet vad man får!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar