Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 21 januari 2018

Gott slut!

Efter att ha virvlat runt som en orkan och vänt upp och ner i skåp och lådor var det riktigt skönt att ”tvingas” avbryta för att ladda (l)opp inför Happy new Winterrun 2018!

Same procedure as last year! (as every year...)

Så. Dags ge sig till Liseberg och ta vara på överskottsenergin och ”bara” springa! Fast, jag föredrar att springa på mornarna, så lite motigt var det... Brukar förbereda lopp bättre med val av kläder i god tid, men den punkten hade jag missat på listan... Bytte om lite snabbt och det fick bli som det blev.

Aviga mamelucker - ett nytt vinnande koncept?

Kom till start utan att halka på varken isfläckar eller bananskal och första kilometern gick i behagligt tempo pga trängsel (och uppförsbacke). Men sen var det bara att kliva på! ”Ju fortare man springer, desto fortare kommer man i mål” var mitt mantra. Lyckades undvika att trampa i någon marschall eller elda upp mig i en fackla! Svårare att undvika att trampa på A-brunnar... men insåg att det var större potentiell otursrisk att slå en kullerbytta på kullerstenarna eller kliva snett på en trottoarkant i mörkret... 

Sprang förbi ”signerade” stjärnor och tänkte att jag skulle undvika ”walk of shame”...

Rundade eld-jonglörer och passerade coola effekter i form av ”rök utan eld”. (som om sikten inte var nog dålig för en stackars tant med immiga glasögon...) 

Varvade Liseberg, utan att bli varvad!

På andra varvet var backen lite längre och betydligt brantare... Funderade på att gena, men insåg att när man springer för motionens (och medaljens) skull, ”vinner” man ingenting på det. ”Tävlade” med en gubbe i rosa tröja och hästsvans! Och vann!

Sista kilometern tog jag upp kampen mot ungdomarna iklädda julgransbelysning. De ska få se vem de roat sig med! I mål efter 10 km!!! En bra uppvärmningsrunda för en maratonlöpare! Sluttid 56.04. Inte mitt snabbaste... Det är bara åren som går fortare!

Min bästa tid är (inte) nu. Men vem minns den snö som kanske föll i fjol?

Hem till belöningen, pulled pork som lagat sig själv i ugnen! Gott slut på dagen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar