Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 28 november 2017

Varde ljus!

En årlig tradition som jag skulle kunna vara
utan är när adventsljusstakarna ska tas fram...


Seriekopplad belysning är djävulens påfund!


Det slår aldig fel:
De ljusstakar som fungerade felfritt när de städades undan,
fungerar inte alls när man tar fram dem för en ny säsong...


Men jag hade köpt extra lampor redan i fjol!


Problemet var att INGEN av 3 ljusstakar fungerade!
Då är det inte lätt att hitta vilken lampa som är trasig...


Det var varken fridefullt eller fröjdefullt när
jag konstaterade det faktum att det nog inte
skulle bli något ljus i vårt hus denna jul!
Det såg riktigt mörkt ut ett tag...


Men jag åkte ner till ICA och köpte upp hela deras
lager av extralampor och - HALLELUJA - fick en stake
att fungera. Man har ju ändå läst teknik med el-inriktning!


Tåladmod är inte min grej, men till slut hade jag
ändå 3 fungerande ljusstakar igen - FRID på jorden!


Tur att jag var ute i extra god tid i år!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar