Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 19 november 2017

Generationsskifte?

Sitter på tåget hem från topp-mötet i Gävle där vi hade högtidlig P&P återträff, efter allt för många förlorade år! 
Även om jag har dåligt minne, så har alla minnen från tiden på högskolan tillsammans med Pink Ladies (not so very lady like...) ett rosa skimmer!
Första mötet hölls i november 1990. Nu skulle de senaste 27 åren x 7 personer summeras och analyseras...
Det var hög tid att åter öppna DAGBOKEN, som vi skrev i på våra möten när det begav sig. Det var så mycket mer än studier som hanns med under studietiden...
Boken hjälpte oss att fylla i våra minnesluckor och friska upp vårt minne, även om vissa minnen var allt annat än ”friska”.
Men. Dåtidens kreativitet och engagemang imponerade! Förutom ”möten” och sena  kårkvällar, målade vi cyklar, byggde bilar (med riktigt billjud inspelat på kasettband) sydde flaggor, kläder, (raffset i fleecetyg...) skrev sånger och strödde citat (it’s not the having, it’s the getting?) och one-liners omkring oss. Varav inte alla skulle uppfattas som helt politiskt korrekta idag...
Som en röd (rosa?) tråd hade vi ett ständigt återkommande tema som användes vid festliga tillfällen. Raggartemat...
(en raggartjej säger aldrig nej?)
Jag vill här poängtera att detta var en spelad ”roll” som vi tog på oss. Ibland som ”kvinnliga” raggare, men även i form av ”Pekka”, ”Anti Ågren” och övriga medlemmar i ”Pajala pink power scooter cruising”...
Men även ett hemgjort vin, bryggt i en studentkorridor lång bort, för länge sen, serverat direkt ur en petflaska mognar...
Man blir bara bättre med åren!
Som de unga tjejerna, precis på väg ut för att påbörja sin kväll, så träffsäkert uttryckte sig, när vi (gamlingar) tog taxin hem från stan tidigt i går kväll:
”Generationsskifte”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar