Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 16 november 2017

Undantagstillstånd

Brukar inte jobba hemifrån så ofta.
Trivs (för) bra i det öppna kontorslandskapet!
Bland kollegor som "lockar fram det sämsta" ur en...
Fast på ett bra sätt!

Men nu råder undantagstillstånd i Göteborg.

Inför EU-toppmötet i morgon råds alla göteborgare att
stanna hemma. Polisavspärrningar, trafikkaos och kravaller
är det som förväntas... Välkommen till gamla goa Göteborrrg!

Så idag gör jag som min arbetsgivare rekommenderar.
Stannar hemma. Det lät så lugnt och skönt, men det är ju
dubbelt så stressigt. Har knappt tid att dricka kaffe!?
Inte bra att se hemmet i dagsljus efter några veckor i totalt mörker...
Men det får vara. Det tar jag hand om i samband med julstöket.
Det vill säga när jag städar BORT julen - till våren...
Men lite tvätt, disk och ett tandläkarbesök hinner man
med mellan mailen! Och medan poliserna planerar för
morgondagens toppmöte, planerar jag för ett helt annat möte...

För imorgon ska jag ge mig ut i världen!

Jag som inte brukar lämna Hisingen, ska givetvis trotsa
utegångsförbudet och ge mig in till tågstationen, just imorgon!!?
(innan polisen spärrar av) och ta tåget ända till Gävle.

Och j-lar om mitt tåg inte går i tid, då startar jag ett upplopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar