Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 10 september 2017

Fredagsmys

Oh heliga helgmorgon!
Tog "sovmorgon" till kl 8 igår!?
(var uppe klockan 4 och hängde en tvätt,
men gick och la mig igen. Jag är trots allt fortfarande en generation för ung för den okristliga tiden...)

Men idag vaknade jag i "tid".

Jag känner fortfarande av sviterna efter
mitt fredagsmys! Nej, det är inte någon
baksmälla. Bättre upp!

Jag var på MIO och köpte en stor
kasse, fulladdad med fredagsmys!

Ja, mys som räcker hela veckan och
en bra bit in i höst! Så nu är jag lite trött
i armarna efter att ha strukit och hängt gardiner. (när man blir mer upphetsad av
nya gardiner än av karlar - då vet man...)

För några hundralappar köpte jag
4 gardinlängder, 2 kuddar, en filt
och matchande servetter!

Gardinerna var löjligt billiga,
filten var på REA, plus att jag hade
en rabattkupong på 300 kr!
Fyndigt. Billigt -INGEN kunde klaga!

Detta var inget spontanköp. Jag hade
börjat funderat på att byta gardiner.
...och när den tanken fått fäste...

Inredningstidningar, särskilt på hösten,
har gärna den effekten... Jag drömde mig
bort till ett drömhem, och kände att det
nog var dags för en uppgradering. Jag
tänkte på nya kuddar och fluffiga filtar...
Kände att tiden var inne,
känslan var så stark, så att jag tyckte
att alla borde känna det!

Så, det blev fredag och det var gott.
Jag hamnade (av en slump, ödet? Knappast...) på MIO, där de dukat upp
med allt jag behövde! Sen var det bara
att öppna skåpen och ta fram alla andra
detaljer för att sätta guldkant på tillvaron.

Så nu är det dags för fredagsmyyys!
(hela veckan lång)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar