Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 12 september 2017

Flervariabelanalys

Tre intensiva träningsveckor återstår innan de sista
två veckornas vila/uppladdning inför Palma Marathon!


Det är inte helt lätt att få ihop ekvationen med veckans
alla träningspass... Det är en flervariabelanalys med
flera komplicerade regler att förhålla sig till...


Varje vecka ska man hinna springa så mycket
som man "måste", men inte mer än man "borde"...


Dvs 3-4 ggr löpning, totalt ca 50 km, varav ett långpass
mellan 25-31 km, med minst en dag mellan varje pass...


Däremellan ska man hinna med att träna styrka, stretcha
göra sina tåhävningar och helst ha någon vilodag också...
På måndagar kör jag "aktiv vila" i form av Body Balance.
Det är ett absolut MÅSTE,
alla andra träningsformer kan jag
lägga av med vilken dag som helst...
...efter den 15e oktober!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar