Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 16 augusti 2017

Top Model - Volvo Cars edition


Volvo Cars VD -Håkan Samuelsson- besökte vårt
kontor en eftermiddag strax innan semestern.


En fotograf och hans assistant/stylist (?) var på plats
flera timmar i förväg och rekognoserade, flyttade
runt möbler, provsatt, kollade in rätt vinklar och ljus...


Vi undrade vad som pågick och fick reda
på att man skulle ta pressbilder på Håkan.


Eller som vår communication manager sa:
"They will shoot Håkan…"


Ett drama man inte ville missa!
Vårt jobb ÄR en dokusåpa.
Top Model. Volvo Cars edition!


Vi blev också tillsagda hur vi skulle sitta, stå eller gå för
att agera (snygga) statister när Håkan skulle fotograferas.


Allt skulle regisseras, inget lämnades åt slumpen.
(vi var inte betrodda att jobba på "som vanligt"...)
Det var bara meningen att det skulle se ut som om vi jobbade!
Vi behövde bara tänka på vilken sida vi hade uppe på skärmen…


Så vi fick faktiskt "leka kontor" - på riktigt!


Eller som Gyllenhammar lär ha svarat på sin tid
på frågan om hur många som jobbar på Volvo:
 "Ungefär hälften!"


Jag tyckte vi skötte oss jättebra!


Någon försökte löneförhandla...


Någon verkade nästan normal och "arbetade" flitigt...
Återstår att se om vi blir bort retuscherade innan bilderna når pressen…


När låtsats jobbet och fotograferandet
var klart, fick vi vara med på en groupie!


Visst var vi ganska fabulous!






Absolute fabulous!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar