Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 28 augusti 2017

(O)balans

Kroppen känns relativt fräsch efter gårdagens långpass!


Höftböjarna skriker lite om jag försöker dra upp knäna
högt och en nerv i vänster baksida lår/rumpa lägger in
en protest emellanåt, men det är inte värre än vanligt.


Man är ju alltid lite orolig att någon kroppsdel ska tacka för sig...
Så de närmaste dagarna blir det lite skonsammare träning.


Idag håller jag mig på mattan och tränar mitt favoritpass
"Body Balance" och imorgon blir det "Funktionell yoga"
där man använder yogapositionerna för att rätta till det ensidig
träning (och/eller kontorsarbete) har orsakat kroppen i form av
stela muskler och leder. Tror att det kan vara något för mig!


Mindre hokus-pokus och mer fokus på att göra en övning i taget.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar