Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 2 mars 2017

Back office

På tal om flytt...


Man är ju en vanemänniska,
men jag har tagit det ett steg längre och
ogillar alla förändringar i största allmänhet.
Här görs ingenting spontant, allt planeras i detalj.
Helst några år i förväg,
så att jag hinner vänja mig vid tanken...


Jag är dessutom en riktig kontorsråtta.
Trivs bäst "back office". På MIN plats.
Men nu är det slut på gamla tider,
ja, nu är det färdigt inom kort.
Nu ska hela rasket rivas renoveras.


Efter några år på samma kontor har man bott in sig...
Trivs som tjuren Ferdinand i sin rabatt.


Men som sagt,
nu vankas kontorsflytt och som grädde
på moset, så organiserar vi om...
Så nu blir det spänning i vardagen!
Att hitta sitt kontor, ett ledigt skrivbord,
sina kollegor... Varje dag ett nytt äventyr!


Och mina privata saker måste rymmas i ett skåp
på 50x50x60 cm. Vad ska jag göra med mina
6 par skor som jag förvarar på jobbet idag?
Blir till att flyttstäda!


Fortsättning följer...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar