Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 15 januari 2017

Undanflykter

Hade en lång "to do list" inför helgen.
Lördag morgon såg jag fortfarande fram
emot att ta tag i dessa små projekt!

Kortfattat handlade det om att
Rensa, Rensa och Rensa.
(och helst städa)
Garderober, skåp, förråd.
Köket...

Men för att inte förivra mig,
så var jag först tvungen att åka till
gymmet för Body Pump, release 100.
(för mig som är ny på detta var
det i praktiken andra releasen...)

Efter det var ju större delen av
min överskottsenergi förbrukad...

Som tur var, så var det ju andra som
ägnat förmiddagen åt att röja förrådet!

Efter att ha stökat i köket och fått tillbaka aptiten efter att ha städat bakom spisen,
så kunde vi i alla fall avsluta med lite
rensning av skafferi och frys...

Ibland kan nytta förenas med nöje.
Godis, glass, bullar måste
(inte nödvändigtvis slängas) bort!

Idag var det äntligen nypremiär för
året med cirkelträning utomhus!
Man behövde glykol i vattenflaskan,
(-9 gader i morse),
men det var inga problem att hålla
temperaturen hög uti kroppen!

Passade även på att "springa" 5 km,
innan träningsvärken fullkomligt tog över.

Så blev det med städningen idag...
Men det kommer fler helger!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar