Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 5 juli 2016

Träningsplan

Man kan ju inte bara springa för att det är roligt.
Eller lite sådär "på prov".

Förra veckan har jag visserligen
"provat mig fram" i totalt ca 30 km.

Men.
Nu är det dags att lägga upp en SERIÖS
träningsplan, utifrån de nya förutsättningarna.
Sjukgymnastens 10-veckors program håller INTE!

Frågan är om JAG håller ihop?

Det svåraste är ju inte att göra planen,
utan att lyckas följa den...

Det får bli en kompromiss mellan att lyda alla goda råd,
lyssna på kroppen (men inte för mycket) och samtidigt
förbereda sig för att springa stappla 42 km i september.
Bara för att det ska bli så "roligt"!!?

Det är ju SNART!!!
Men.
Goda råd behöver inte vara dyra,
utan finns gratis på nätet.

Hittade ett 12-veckors träningsprogram
(för mer tid har jag inte)
Det innebär att jag måste börja
FÖLJA det programmet
NU (inte "sen", eller en annan dag...)

Ingen solstol på semestern i år!

Gott om tid alltså!
Jag börjar på allvar - imorgon!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar