Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 15 januari 2016

Väderspänning?

Mycket prat om vädret i dessa dagar.
Inte mig emot!
Redan i min dagbok när jag var 10, så var jag
alltid noga med att skriva vad det varit för väder...

Men nu skriver tidningarna om "Putin-kylan"...
På nyheterna tar de upp vädret, som att det är en
NYHET att det är KALLT i SVERIGE i JANUARI!?

Kolla igen i almanackan,
nästa månad är det FEBRUARI,
det kallas "VINTER",
så var beredd med KLÄDER (gärna varma),
om ni inte har för avsikt att emigrera...

Det ska vara så här,
sen kan man gilla - eller inte gilla - kylan och snön.
Men man behöver ju inte vara förvånad
att det blev vinter - i år igen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar