Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 15 augusti 2015

Medaljchans

Man vet att man tappat det
när man går upp före 6, en lördag,
för att duscha INNAN träning.

Men nu är det ju faktiskt TÄVLING...

Laddar för att åka till Halmstad och
springa "Prinsens minne" - 10 km.

I eftertankens kranka blekhet, inser jag
att det var dumt att inte träna mer under
semestern. Jag visste ju att jag skulle
springa ett millopp idag...

Men det ser ut som att jag kan skylla
dåligt resultat på BRA väder!

Jag la mig själv på laddning
(och somnade i solen)
med inspirerande läsning, resorb,
varannan vatten och flädersaft igår.

Men hur ska jag orka springa,
när jag inte ens orkade läsa?

Vad jag förstod av det första kapitlet,
så är löpning mycket skadligt.

"Motionsvärldens motsvarighet
till att köra bil på fyllan"

Man kan klara det en stund,
man kanske tom tycker det är kul,
men katastrofen väntar runt hörnet...

Men fixar jag detta,
så får jag dubbel belöning!

Både medalj OCH surströmming!

Men bara medaljen ska hänga
i mitt fina medaljskåp!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar