Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 14 augusti 2015

After Work

Man ska ju behålla semesterkänskan även
när man återgått till jobbet sägs det...

Så i måndags och tisdags var det skönt att bara
komma hem och gå in och sysselsätta sig med att
göra - ingenting... (snarlikt semestern, fast inne)

Men i onsdags och torsdags lämnade jag hemmets
lugna vrå för ett besök på Göteborgs "kulturkalas",
samt för ett besök vid havet (Rörtångens brygga).

Kulturkalaset är säkert jättetrevligt om man gillar att
köa 45 minuter för en vilt-kebab och gillar att få en
stor stark från en plastmugg hälld över sig...
(klarade mig denna gång...)

Det är inte riktigt min grej!
(men jag är ju ingen go' göteborgare...)
Men vi hittade ett lättare matalternativ (med mindre kö),
sen tittade vi på "stand-up" - så det var ju KUL(tur)!

Det bästa var dock att maken fyndade ett par skitsnygga
byxor (som matchar kavajen som inhandlades i Mezingen)
till halva priset i Tommy Hilfiger butiken. JAG hittade dem!
Han var ändå beredd på att köpa ett par till fullpris!

Önskar att jag hade någon som mig att gå ut och shoppa med!

Vid havet var det ingen trängsel.
Ingen kö till glasskiosken heller,
så det kan jag tänka mig att göra om!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar