Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 23 februari 2015

Snabbmat lagas helst långsamt

Min lust för matlagning varierar -
från svag till obefintlig.

Särskilt på vardagarna då tiden inte räcker till.
(Ja, då kan man i alla fall skylla på tidsbrist,
när man egentligen bara inte har lust)

OM jag ska laga mat så ska det gå snabbt - att röra ihop.
Sen får det gärna ta tid att tillaga, så länge det sköter sig själv.
Helst så lång tid, så att man hinner göra något helt annat.
Springa en runda, se ett avsnitt av Downton Abbey...
Eller som i lördags, se två handbollsmatcher...

Oavsett tillagningstiden,
så går all mat lika snabbt att äta!

Så idag blir det rester...
Kalops från igår - blir kolaps idag!

Snabb-mat


Ska det va' ska det va' långkok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar