Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 19 februari 2021

Ur spår(ad)

Vi har haft ett par veckor av vinter i Göteborg!

Det har varit några år med riktigt grå-slaskiga vintrar,

så vi "tappade" det lite när vi äntligen fick se snö!

Först hade vi ett par veckor med bara några centimeter snö - men kallt.

Så vi har hunnit testa längdskidor (och after ski) på hemmaplan!

Men i onsdags hade det kommit ca en decimeter nysnö

under natten och fortsatte sen att snöa hela dagen!

Jag nöjde mig inte med att göra snöänglar -

utan var bara "tvungen" att testa snö-yoga.

Pudrade näsan ner i kramsnön och lämnade spår 

efter (juckande?) hunden - dock en gulmarkerade...

Somnade inte i "savasana" i alla fall! Succe! Eller?


Skrämde säkert slag på de nya grannarna -

och de som redan flyttat behöver inte ångra sitt beslut...


Tyvärr lovade väderprognosen milt väder och regn.

Så vi visste att det var "sista chansen" att åka skidor.

Denna gången testade jag längdskidor bokstavligt talat på hemmaplan.

Jag spårade upp en slinga runt dammen (Svankällan) och åkte 4 varv! 

Svettigt värre att spåra samtidigt som jag hade fullt upp med att 

jaga bort de som envisades att promenera i mitt skidspår!

Vad är det för FEL på folk??? (undrade nog de också...)


Resten av familjen var också ute och gjorde några varv var!

Ungdomarna smög ut när det blivit mörkt -

när det inte längre var någon risk att möta folk...

I går morse så snart det ljusnat tog jag några ärevarv.

För sen dess har det tyvärr regnat.


Vi får återgå till TV-sport och Vinterstudion på heltid!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar