Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 2 mars 2021

20 år som nyinflyttad!

I helgen som gick var det precis 20 år (!!?) sedan vi flyttade hit.
Inte konstigt att huset är i behov av en rejäl flyttstädning!
(och jag av en ansiktslyftning...)

Den dagen vi fick nycklarna var det snöstorm.
(Ja, i Göteborg blir det kaos om det faller några flingor snö)
Vi ägde varken snöskyffel eller ens en sopkvast...

Flyttlasset gick några dagar senare.

Känns som igår, men när jag tittar på gamla bilder ser jag att
vi var lite yngre - särskilt den unge mannen som nyss fyllt ett...
Han som lärde sig gå bland flyttkartongerna i flyttstöket.

Hittade lite bilder från första sommaren då vi 
rullade ut gräsmatta, planterade häck och byggde altan.
Nja,  kanske inte ska använda ordet "vi",
- än har ingen sett mig jobba i trädgården...

Det var inte jag som kallades "Tommy jordfräs"
bland grannarna - om man säger så...

Vi har bott in oss - och sett grannar komma och gå.
Konstigt? Vi som trivs så bra - i vår del av parhuset...

Men HUR ska det ska gå med mina blommor i sommar

- nu när min bästa trädgårdstomte granne har flyttat?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar