Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 18 februari 2021

Lång och trogen tjänst

1, 2, 3, på det 4e ska det ske...
...på det 25e gäller det, på det 26e smäller det!

Alltså, den känslan...
...när vetskapen sjunker in -
att man är på sitt 26e tjänsteår...
Volvo (Cars) For Life! 

"Vanliga" år så tackas "jubilarer" för lång och trogen tjänst
med en "Tjänsteårsfest". Med mingel, middag och underhållning.

Jag var med (min man) på en sådan fest, förra hösten.
Han firades för lång - men otrogen tjänst - så jag skämdes 
inte för att ta för mig - RIKLIGT - av snittar och bubbel.
Jag visste ju att jag bara hade ett år kvar - till "min" fest.

Men så kom 2020 - och ALLT ställdes in...

Så det blev ingen storslagen tillställning för oss som började 
vår karriär 1995 - när den tuffaste Volvon var - gul...

Men istället fick vi fira - på egen hand - med 
betald hotellövernattning och 3 rätters middag för två.
(och med en videohälsning från Håkan Samuelsson)
Min man fick följa med mig - passade ju bra - 
för han har ju också hängt med i 25 år...

I dessa isolerade tider var det ett riktigt äventyr att ta båten 
(jajjamen - vi bor på en ö!) över till stan från Hisingen!
Trots klarblå himmel och kort sträcka - fick jag lite 
tvångstankar om Titanic - det var ju faktiskt is på älven...
Såg varken till flytvästar eller livbåtar!!?
Men vi överlevde...

Jag klarade även att ta mig -i klackeskor-
längs kullerstensgatorna, utan att vricka fötterna!
För det var lite bråttom. Jag ville hinna med lite
shopping (ABSTINENS!) och ett besök hos frisören,
innan kvällens firande kunde starta.

Ballonger och en flaska rött 
välkomnade oss på rummet.
Sen blev det champagne i baren.
(verkar som att företaget ville att vi skulle glömma 
så mycket som möjligt av våra första 25 år...)

All mat, särskilt förrätten - och VINET till - var jättegott! 
Så det var ett mycket bra, alternativt sätt att fira på.
Pga av rådande pandemi och restriktioner, så får
alkohol inte serveras efter 20.00. Men vad gör det?
Man vill ju inte missa "På spåret" 
- och vi hade ju en flaska rött på rummet.
Nästan som en helt vanlig fredag!
(jag vill ju gärna att det ska vara "som vanligt")
förutom att jag faktiskt KUNDE ett resmål -
och att jag fick ligga i sängen och spilla dricka vin!

Som grädde på moset (eller kanske salt i makens sår...) 

hann jag med lite mer shopping på lördag morgon!

Tittade inte ens på prislapparna...

Men jag köper faktiskt bara det jag verkligen 

villhöver, så det fick det vara värt! För nöjet att 

få spendera lite - efter snart ett år med bara...

*harkel* - nätshopping...

Så det var en helg full av nöjen - 

inför ännu en vecka "på jobbet" - men hemma...

Nu kör vi! Bara 10 år kvar till nästa chans 

att få gå på tjänsteårsfest, då som 35-åring!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar