Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 12 oktober 2018

Fångad i en mar(a)dröm...

Wake me up when it’s all over,

when I’m wiser and I’m older...

Lissabon Marathon på söndag!

Det är visst inte (bara) målet som räknas, utan även (hela långa) vägen dit... det har blivit några mil... Så jag ska inte säga att jag tränat "i onödan", hur det än går på söndag!

Jag har förberett mig, så gott jag kunnat, på min nivå (läs ålder)... Följt (nåja...) en 20-veckors träningsplan (som påbörjades strax efter Stockholm Marathon)

Jag har i alla fall haft möjlighet att följa planen. Alla avvikelser från planen är bara mitt ansvar. Kan inte skylla ifrån mig. Min (förenklade) plan innehåller "bara" distanser. Jag har medvetet fuskat lite med intervallerna... Jag tränar ju inte för att vinna eller ta världsrekord, utan "bara" för att genomföra loppet, helst levande...

En "persbärs" skulle smaka fint...

Men man får öl efter loppet oavsett!

Det finns inga "dåliga" maratonlöpare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar