Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 2 augusti 2018

Zumba (for zombies)

Igår Yoga, jogga, (yogga?), bada och idag zumba... i samma outfit...

Säg hej till yoga-linnebrännan!

Gratis prova-på zumba. Läste att det skulle vara en enklare version "för de aktiva äldre, för nybörjare, för de som har svårt med koordinationen eller har något handikapp..." 

Perfekt! Det skulle väl även jag klara? 

En smal liten zumba-stål-mormor i magiska tights med silverpaljetter och ett linne med budskapet "Rock out with zumba" hälsade oss välkomna. 

Deprimerande att jag hade svårt att hänga med i svängarna - trots tydliga instruktioner och att det inte gick särskilt fort... Gunget i mina höfter är obefintligt - trots, eller kanske på grund av (?) gårdagens yoga...

Märkte igår att det är stor skillnad på min höger och vänster sida - konstigt att jag ändå blandar ihop begreppen... Men det blir kortslutning när jag samtidigt ska "dansa" och koordinera både armar och ben! Men det var kul och svettigt!

(särskilt när det är 28 grader ute...)

Ska visst vara bra att gå utanför sin komfortzon ibland sa dom... men jag var snabbt tillbaka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar