Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 29 augusti 2018

Soma Move?

Är lite vågad och testar "nya" pass på gymmet. Passar på, bokstavligt talat! Crosscage passet förra veckan kom som en total överraskning. Särskilt för vissa muskler som sovit en Törnrosasömn...

Idag testade jag Soma Move.

Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig. (trodde kanske att det var någon avlägsen släkting till "sumo"...)

Googlade och blev inte särskilt mycket klokare när jag läste i beskrivningen att "det är en holistisk träningsform som är både atletisk och mjuk, där du får kombinera rytm, andning, närvaro, intensitet, glöd, djuriska toner, gymnastiska övningar och barfotaträning. Soma Move är en träningsform där den starke blir smidig och den smidige blir stark..."

Det där med "djuriska toner" är definitivt utanför min comfort zone... 

Vi vaggades in i falsk trygghet när ledaren tände ljus innan vi startade. Men. Om jag förväntat mig mys, så hade jag helt FEL! 

Det utlovades en blandning av yoga, pilates, kampsport och dans... Ganska snart insåg jag att detta inte var någon dans på rosor i alla fall... När svetten rinner från - de inte helt smala - smalbenen och glasögon immar igen. Då vet man!

Kommer att kännas i handleder och axlar imorgon - att man definitivt - är för gammal att försöka stå på händer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar