Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 9 augusti 2018

You can run but you can’t hide

Avslutat semestern med en sista löprunda nu på morgonen innan jag åker till jobbet. Totalt blev det 161.5 km under dessa 4 veckor!

När man lämnar sina rutiner och inrutade var.dag. finns viss risk att man inte "hittar" tid och plats... (dåligt lokalsinne...) För mycket ledig tid kan vara en nackdel, då man tänker att jag kan träna "sen"...

Dessutom har det varit varmt, jättevarmt... 

Men - kan man springa Marathon i 30 graders värme, så kan man inte använda den ursäkten! Det finns inget "dåligt" väder, bara fula kläder...

Och tack vare värmen "tvingades" man ut tidigt på morgonen! (men särskilt svalt var det inte - upp till 24 grader redan halv 7 på morgonen...) Oftast vindstilla. Inte mycket till fartvind som fläktade... Men man var "klar" redan innan dagens första kaffe!

Att jag har fuskat med styrke- och rörlighetsträningen märkte jag av den grymma träningsvärken jag fick efter måndagens Body Pump och tisdagens Body Balance... Det kändes att man delvis vilat sig i form och har lastat på flera kilon i övningarna med egen kroppsvikt...

Under semestern blev det mindre variation i träningen och mer av "lugna favoriter"... 

Fast miljöerna har växlat! Längs fjordar, grus- och landsvägar, över och under broar har jag sprungit gatlopp. Från Geiranger i Norge, via Åre, Kypasjärvi, Lantjärv, Kalix, Hasslö, Karlskrona... oftast avslutat med ett "svalkande" dopp i sjö, älv eller hav efteråt!

Men nu är man tillbaka på banan och fast i ekorrhjulet igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar