Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 17 maj 2018

Uppe i Varv(et)

Trodde att jag med min ERFARENHET skulle ta detta med (mitt 5:e!!?) Göteborgsvarv med ro... Det är ju "bara ett långpass", dessutom med vätskeservice, fullt med publik och trevlig musik! (som en dans på Brännö brygga?) 

Men nu är jag uppe i varv(et) veckan och det innebär både eufori och diverse nojor... 

Mycket som ska förberedas och då tänker jag främst på MÅLtiden! Alltså inte vilken TID jag ska göra på Varvet, utan om vad vi ska ÄTA (och dricka) efteråt! Så i vanlig ordning ska det planerad, handlas, bakas, röras och lagas! Enkelt får det bli! Grillat är godast! 

Same procedure as last year, as EVERY year! Vi har ju firat Varvet långt innan vi sprang det!

Samtidigt ska man ju äta och dricka ordentligt även INNAN lördag... Mycket att tänka på. 

VAD ska jag ha på mig och VAD blir det för VÄDER! Har tappat räkningen på hur många gånger jag har kollat väderappen...

Men klädproblematiken löser man på varvet-mässan. Nummerlappen sitter nu fast på årets blå Volvotröja! Vädret ser också bra ut!

Nummerlappshypokondrin kommer smygande med: "Har jag inte lite ont i halsen? Ont i huvudet? öronen? Jag mår definitivt illa! 

Allt är som det ska va! Lite stela vader, knak i fötter och knän tolkar jag positivt.

Jag KÄNNER något - alltså LEVER jag...

Nu måste jag snart Varva ner! Efter att jag varvat Göteborg ska jag ju orka ta mig runt Stockholm också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar