Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 29 maj 2018

Kläder efter väder

I 20 veckor har jag tränat "målmedvetet" mot starten i Stockholm Marathon på lördag! 

I snitt drygt 3 mil i veckan i 15 minus, drivis, snö, snålblåst, motvind och uppförsbacke. 

Med facit i hand hade jag behövt lägga in en träningsvecka i Dubai, för att vänja mig vid ansträngning i extrem värme...

Jag kollar väder-apparna (förutom Klart har jag även laddat ner SMHI och YR) och följer ivrigt (läs: desperat) uppdateringarna timme för timme... Läkare varnar (säker källa: Aftonbladet): "Starta inte!" 

Läser det finstilta (med egen tolkning): "Starta inte OM du inte har förberett dig och tränat. Viktigt att man kan svettas!" Jaaa! Jag har förberett mig! Och JAG KAN SVETTAS!

Väderprognosen ska inte få hindra mig. (det är ju trots allt en PROGNOS - sen när brukade de slå in?) Då förbereder jag det sista, viktigaste och SVÅRASTE. Valet av outfit. 

Outfiten blir den "gamla", till höger. 

(tror jag - det är ju inte lördag än...) 

Kommer säkert sist i lördagens "miss wet T-shirt contest", men på lördag behöver jag inte springa snyggt. Kommer att vara het nog ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar