Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 2 juni 2017

Kastat in handuken

Veckan efter långhelg... Man tänkte:
"HUR ska man orka 5 HELA arbetsdagar"

Men det var nästan så att det
svartnade för ögonen, så fort gick det!
Trots att några av dagarna blev
ovanligt långa, och tunga...

I onsdag, när det började närma sig
avgångstid på jobbet, såg vi hur helt
vansinniga bilköer bildades i alla riktningar. Visade sig vara en hemsk
bilolycka, så det kändes helt ok att sitta
kvar en timme extra och slippa både
olyckor och köer. Ringde till gymmet
och avbokade spinningen. Win-win...

Sladdade in på gymmet något senare,
men i tid för ett kortare pass.

Kände mig fräsch jämfört med alla
svettiga stackare som hunnit i tid till
spinningen... Sen in till pool loungen för
att slappa lite (läs: äta äpplen och dricka
te) Då kom en i personalen och frågade
om vi ville delta på en Aufguss ritual.

En auf-vadå?

Vi har inte betalat för inträde till "riktiga"
SPA-delen. Vi snål-SPA(r)ar bara...
Inga probem. Vi var välkomna ändå!

Whoop, whoop!

Så vi fick sitta (tysta) i en het bastu allt
medan en kille hällde doftande oljor och
vatten på bastuaggregatet och viftade infernaliskt (som en tjurfäktare?) med en
handuk, tills ögonbrynen nästan sveddes bort av varmluft och vi själva ville kasta in handuken... Efter avslutad ritual kan jag
ju inte påstå att vi precis skyndade oss
ut från SPA't. TUR att jag inte hade kört spinning, för då hade jag definitivt svimmat av hunger och värmeslag!

Men.
Nu kastar jag snart in bakduken och
avrundar en lång arbetsvecka med pizza!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar