Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 10 juni 2017

Gymnasie(k)val

Skolavslutningar och studentfiranden
avlöser varandra. Men i detta huset
lyser fortfarande flitens lampa...

En skolvecka kvar och "bara" en inlämningsuppgift och ett prov återstår...

...för den stackare som snart avslutar
första ring... Åh jag fattar ingenting.
JAG tog ju nyss studenten...

Ingen nedtrappning här inte.
De kör på - in i kaklet.

Och på jobbet påminner det stora
kontorslandskapets alla skrivbord
mest om en tentasal...

Inte konstigt att jag drömmer mardrömmar om att jag ska ha nationellt
prov i matte, men inte har pluggat...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar