Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 1 juli 2014

Homerun!

Dags att packa ihop och återvända hem!

Men inte utan att testa det mest amerikanska av allt, näst 4e Juli. Brännboll! Förlåt - baseball!

Boston Red Sox mötte Chicago Cubs på
Fenway Park i Boston och vi var DÄR! Yes!
Precis intill planen, närmast spelarbåset!
Troligtvis synliga i nationell TV!
(farligt nära bollar och basebollträn som gick snett) Hur coolt som helst!

Det var svett (närmare 30 grader i skuggan), (o)blodigt allvar och
hotdogs i luften!

Tyvärr lyckades inte Red Sox varva och förlorade matchen denna gång. Men vi var mer än nöjda och hade fullt upp med att beställa läsk, iste, popcorn, hotdogs och glass! Man behövde drygt 3 timmar för att hinna med allt!

Men nu åker vi hem (betydligt tyngre än när vi kom hit), Red Sox får en ny chans (kanske redan i kväll) och amerikanerna firar med fyrverkerier - på fredag!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar