Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 16 juli 2014

Feeling hot or not

Lagom är bäst!
Skönt (för oss som "jobbar",
med denna veckas behagliga temperaturer,
(varvat med regnskurar).

Så nu kan man ju inte skylla på värmen,
när man inte orkar träna... Förra veckan trotsade
jag faktiskt både värmen och ursäkterna och kom mig ut!
Löpningen fick vänta till sen kväll (men jag gjorde det!) och
trots den sena timmen var det fortfarande 25 grader varmt!
Då kände jag mig HET, fast på ett mycket osexigt sätt!

Det värsta med värmen är ju att man inte får klaga på den!
Men förra veckan kunde jag inte hålla mig (från att klaga)
Jag gjorde misstaget att lämna det luftkonditionerade kontoret,
(det var DÅ det, denna vecka har vi ingen luft - ALLS)
OCH skuggan för en liten, liiiiten stund i solen
(för att klippa gräs!?). Men ICA Maxis mejeriavdelningen
(efter bad - i tempererad bassäng) fick bukt på vallningarna.

Om ett par dagar ser det ut som att den riktiga värmen
är tillbaka igen! Men då kastar jag in handduken kläderna
och i värsta fall (men då ska det vara VARMT!!!)
kanske det är dags för årets sommardopp!?
 

förra veckans (skugg)temperatur...



Hot or not?



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar