Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 14 augusti 2012

Vardagsrutiner!


Visst har det varit skönt med semester!
Det känns tom som att man varit ledig "länge".

Jag hade ingen kännbar jobbångest inför måndagen.
Det var inte ens särskilt jobbigt att stiga upp halv 6 igen,
(inte så att jag har vänt på dygnet på semestern precis)
Problemet var bara att jag knappt hörde väckarklockan,
jag måste nog byta batteriet i den…

"Lördag hela veckan" som det har varit under semestern
kan ju bli tröttsamt i längden. Vilken tur att jag gillar vardagen bäst!

Nu tar det väl bara några dagar att komma in i alla rutiner igen.
Men sen räknar jag med att det rullar på av sig själv i ekorrhjulet!

Som ett självspelande piano!

2 kommentarer:

  1. T och jag har haft semester under samma period. Nu går vi hem exakt samtidigt (en liiiten stund före de andra på resp avdelning) varje dag, träffas vid stämpeluret. Det känns som "Måndag hela veckan" men vi kan inte enas om vem av oss som ska vara Bill Murray...

    SvaraRadera
  2. "Lördag hela veckan" är nog bättre än "måndag hela veckan". Men jag tycker nog att tisdagar är värst.

    SvaraRadera